درب‌های اتوماتیک و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

درب‌ اتوماتیک و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

بررسی اثر مثبت استفاده از درب‌ اتوماتیک در کاهش شیوع ویروس کرونا

متاسفانه بیماری کرونا  Coronavirus (COVID-19) هزاران نفر در سراسر ایران و جهان  را درگیر کرده است .از آنجا که سازمان بهداشت جهانی (WHO) به همه کشورها و جوامع یادآوری کرده است که در صورت اعمال اقدامات مهار و کنترل دقیق ، می توان شیوع این ویروس را به میزان قابل توجهی کاهش داد یا حتی متوقف کرد در این مقاله قصد داریم نقش موثر درب اتوماتیک در پیشگیری از شروع این بیماری خطرناک و همه گیر را بررسی نماییم.

چگونه خود را از خطر مبتلا شدن به این بیماری محافظت نماییم؟

سازمان بهداشت جهانی WHO  به منظور پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری کرونا موارد زیر را به صورت موکد توصیه کرده است :

  • دستان خود را به صورت مرتب و دقیق با آب و صابون بشویید.
  • به غیر از نیاز به انجام کارهای ضروری از منزل خارج نشوید.
  • فاصله ایمن را با افراد دیگر مراعات نمایید و بیش از حد به یکدیگر نزدیک نشوید.
  • هنگام سرفه یا عطسه دهان و بینی خود را با دستمال یا آرنج خمیده خود بپوشانید.
  • اگر تب ، سرفه یا مشکل تنفسی دارید ، سریعاً با پزشک مورد تایید مشورت کنید.
  • از تماس دست‌های خود با چشم، بینی و دهان خود خودداری کنید .
  • در هنگام خروج از خانه حتما از ماسک استفاده کنید.

در صورت الزام به خروج از منزل چه باید کرد؟

با وجود توصیه سازمان بهداشت جهانی و سایر کارشناسان در خصوص عدم خروج از منزل، برخی اوقات مردم برای تامین مایحتاج ضروری خود، از جمله مواد غذایی، دارو و یا الزام به حضور در محیط کاری مجبور به ترک خانه و حضور در اماکن عمومی هستند.

از آنجا که عموما دستگیره های دربهای اماکن عمومی از جمله مراکز خرید ، سوپر مارکت ها ، کافه ها یا دفاتر کاری شرکت‌ها و ادارات دولتی  که مجهز به دربهای اتوماتیک نیستند از جنس فولاد های ضد زنگ( استیل) و پلاستیک می‌باشند این درب‌ها میتوانند به عنوان یکی از بزرگترین عوامل پخش و گسترش ویروس کرونا در جوامع تبدیل گردند.

خیلی از مردم در تلاش هستند تا هنگام ورود و یا خروج از این اماکن تا حد ممکن از تماس دست با دستگیره‌های آلوده کننده پرهیز کنند ولی این امر تا حد زیادی غیر ممکن بوده و در نهایت باز یا بسته کردن درب‌های دستی بدون تماس دست یا بدن غیر ممکن است.

نتایج جدید تحقیقات دانشمندان که در نشریه پزشکی  New England Journal of Medicine منتشر گردیده است نشان میدهد که طول عمر ویروس Covid 19  بر سطوح فلزی و پلاستیک بسیار پایدار و بیشتر از سایر سطوح میباشد .

The longest viability of both viruses was on stainless steel and plastic; the estimated median half-life of SARS-CoV-2 was approximately 5.6 hours on stainless steel and 6.8 hours on plastic.

با توجه به شرایط موجود، اهمیت استفاده از درب‌های اتوماتیک در اماکن عمومی بخصوص مراکز درمانی و مراکز خرید بزرگ آشکار میگردد. همچنین انبارهای نگهداری و لوجستیک کالاها که به دربهای اتوماتیک صنعتی و درب اتوماتیک کرکره ای مجهز میباشند کمترین احتمال آلودگی پرسنل و کالاهای به ویروس کرونا را دارا میباشند.

به جرات میتوان گفت همانگونه که استفاده از بتن مسلح ، بالابر ها و آسانسور ها از جمله مهمترین پیشرفت‌های صنعت ساختمان در یکصد سال گذشته بوده است، گسترش استفاده از تهویه مطبوع و تکنولوژی ارزان و قابل اعتماد درب‌های اتوماتیک نیز انقلابی بزرگ در صنعت ساختمان طی سالهای گذشته بوده است.

در حال حاضر امکان نصب درب اتوماتیک فراهم نیست، چه باید کرد؟

حال با توجه به شرایط موجود توصیه میگردد درب‌های اماکن عمومی که مجهز به درب اتوماتیک نمی باشند در حالت تمام باز قرار گرفته و یا با قرار دادن اسپری ضد عفونی و یا دستکش یکبار مصرف در کنار آنها، امنیت جانی مشتریان و مراجعه کنندگان را بالا بریم و همزمان به فکر تجهیز اماکن دولتی و خصوصی به درب‌های اتوماتیک باشیم زیرا این درب‌ها علاوه بر فواید بهداشتی با منافع عمومی، مزیت‌های فراوان دیگری نیز برای شما و کسب و کارتان به ارمغان می آورند که در این مقاله به تفسیر به آنها پرداخته شده است.

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.