راهنمای-انتخاب-درب-اتوماتیک-شیشه‌ای

راهنمای خرید درب اتوماتیک شیشه‌ای(قسمت اول)

مهندسان طراح و معماری، پیمانکاران ساختمانی و مالکین ساختمان ها، جهت انتخاب مدل مناسب درب اتوماتیک شیشه‌ای نیاز به مشاوره صحیح و فروشندگان درب اتوماتیک نیز نیاز به اطلاعات کامل جهت پیشنهاد مدل مناسب درب اتوماتیک جهت هر مشتری دارند . لذا برای هر پروژه پارامتر های خاص و تاثیر گذار باید مورد بررسی و تحلیل قرار گیرند. در این مقاله برآن هستیم تا این  پارامتر های تاثیر گذار و مهم در انتخاب مدل مناسب  درب اتوماتیک شیشه ای را بیان نماییم .

  • محل نصب ( کاربری):

یکی از اهداف اصلی خرید درب اتوماتیک تسهیل در دسترسی به آن محل می باشد. ولی هر مکان دارای الزامات، شرایط و ویژگی‌های خاص . منحصر به فرد خود میباشد . به عنوان مثال درب هایی که برای ورودی های بیمارستان ها نصب میگردند با درب های اتوماتیک انتخابی برای بانک ها و هتل ها متفاوت میباشند . همچنین درب های اتوماتیک بخش های مختلف در یک بیمارستان نیز دارای الزامات متفاوتی هستند به عنوان مثال درب های اتوماتیک اتاق های رادیوگرافی با درب اتوماتیک اتاق های ایزوله بخش های عفونی و سوختگی متفاوت میباشند .

  • کاربران:

ویژگی ها و شرایط افرادی که به محل وارد و خارج میشوند نیز  یکی از مهمترین پارامتر های تصمیم گیری در خصوص نوع مناسب درب اتوماتیک شیشه ای می باشد.

سالمندان، پدر و مادرها با کالسکه نوزاد، مشتریان یک شاپینگ سنتر با چرخ های دستی خرید، معلولین، تماشاچیان یک مسابقه فوتبال در استاد یوم ها و همراهان بیماری با تخت بیمارستان هر یک میبایست از درب اتوماتیک خاص که برای آنان طراحی و نصب شده است عبور نمایند .

  • میزان ترافیک عبور افراد یا کالاها:

یکی دیگر از مهمترین پارامترهای انتخاب درب اتوماتیک، میزان ترافیک عبور افراد و با کالاها از درب مذکور میباشد

به عنوان مثال در اماکنی که میزان تردد افراد بسیار بالا و به صورت مداوم می باشد میبایست درب اتوماتیک با عملکرد بدون محدودیت تردد و با سرعت باز و بسته شدن بالا همراه با سنسورهای ایمنی خاص نصب گردد .ولی درب نصب شده برای یک مرکز مشاور املاک که در طول روز تعداد تردد پایین و با فواصل زمانی زیاد دارد دربی است به مراتب ساده و ارزان قیمت نسبت به اماکن پرتردد .

  • صرفه جویی در انرژی :

میزان توجه متقاضیان درب اتوماتیک به صرفه جویی در مصرف انرژی و تبادل دمایی محیط داخل و خارج نیز از عوامل مهم در انتخاب درب اتوماتیک خواهد بود.

به عنوان مثال درب اتوماتیک پیشنهادی ما برای فروشگاه مواد غذایی پروتئینی که از یخچال های بدون درب و با مصرف انرژی بالا برای منجمد نگاه داشتن مواد پروتئینی استفاده مینمایند از نظر اپراتور ( پرسرعت) و فریم ها ( با درز بندی های خاص) به منظور کمترین میزان تبادل دمایی محیط بیرون و داخل فروشگاه خواهد بود .

  • توجه به زیبایی و معماری محیط :

زیبایی شناختی، همخوانی و یکپارچگی درب اتوماتیک شیشه ای با معماری محیط نیز در انتخاب مدل درب اتوماتیک تاثیر گذار است به عنوان مثال پیشنهاد ما برای یک هتل لوکس ۵ستاره درب اتوماتیک گردان با فریم های استیل و شیشه برنز خواهد بود یا نصب درب اتوماتیک شیشه ای مثلثی برای یک فروشگاه با معماری با کنج ها و زوایای خاص انتخابی شایسته است .

 

  • بودجه:

توجه به میزان بودجه در نظر گرفته شده برای خرید درب اتوماتیک شیشه ای نیز از عوامل مهم در انتخاب نوع و مدل درب اتوماتیک شیشه ای میباشد. به عنوان مثال درب های اتوماتیک شیشه ای کشویی با پوشش رنگ الکترواستاتیک و فریم های ساده بسیار ارزان قیمت تر از یک درب اتوماتیک منحنی با فریم های استیل و سنسور های خاص است .

 

  • میزان بازشو درخواستی :

عرض و ارتفاع بازشو مورد نیاز در محیط نیز از جمله موارد مهمی است که برای انتخاب مدل مناسب درب اتوماتیک باید مورد توجه قرار گیرد . به عنوان مثال یک نمایشگاه اتومبیل نیازمند درب اتوماتیک شیشه ای است که بیشترین میزان بازشو در عرض و ارتفاع را به منظور ورود و خورج اتومبیل های مختلف فراهم سازد. پیشنهاد ما برای چنین محیطی نصب درب اتوماتیک تلسکوپی دو موتوره ( heavy dunty ) می باشد.

 

موارد دیگری مثل شخصی سازی بر اساس سایز نیازهای مشتریان نیز در هنگام مشاوره برای خرید درب اتوماتیک باید مورد توجه قرار گیرد.

در مقاله های بعدی به بیان پارامتر های مهم در انتخاب برند و سازنده درب اتوماتیک خواهیم پرداخت .

 

 

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.