درب اتوماتیک بیمارستانی

درب اتوماتیک بیمارستانی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

درب اتوماتیک بیمارستانی یکی از کلیدی‌ترین اقلام ساختمانی بیمارستان‌ها می‌باشد که انتخاب صحیح آن، امری مهم و تاثیر گذار در ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها، اتاق‌های ایزوله و Clean room (اتاق های تمیز) است و در غیر این صورت، شرایط استاندارد کاری و ایزوله بودن این اماکن به خطر افتاده و ممکن است افراد بستری و مراجعه کنندگان در معرض حجم بیشتری از آلودگی ها و خطرات قرار گیرند .در این مقاله به بیان برخی از اصول و ویژگی‌های اولیه ولی ضروری که درب اتوماتیک بیمارستانی میبایست داشته باشند خواهیم پرداخت :

۱.صاف، بدون لبه، زاویه و شیار :

سطح درب اتوماتیک بیمارستانی می‌بایست کاملا صاف و عاری از لبه، زاویه و شکاف یا هر محلی برای تجمع و رشد ویروس ها، باکتری‌ها و گرد و غبار باشد. دریچه‌های شفاف و شیشه‌ای باید کاملا همسطح و بدون طاقچه با فریم اصلی درب باشند.

بر اساس استاندارد  As ISO-1464 44-4 2001میبایست تلاش گردد در تولید درب اتوماتیک بیمارستانی لبه و طاقچه در فریم و اوپراتور به حداقل ممکن کاهش یابد.

۲. انطباق آسان با محیط نصب :

درب اتوماتیک اتاق ایزوله و کلین روم میبایست به نحوی طراحی و تولید گردد که براحتی با هر نوع دیوار و ورودی اتاق قابل انطباق باشد و به نحوی نصب گردد تا از هر دو سمت بیرون و داخل محیط نصب با دیوار یک سطح صاف ایجاد نماید. از آنجا که اتاق‌های ایزوله و کلین روم‌ها بر اساس استانداردهای خاص طراحی و ساخته می‌شوند، هرگونه ایجاد تغییر در آنها برای نصب درب، موجب از بین رفتن استانداردهای ایمنی و عدم تمیزی و بهداشتی بودن محیط خواهد گردید از اینرو درب‌ اتوماتیک می‌بایست به راحتی و بدون هیچ گونه عملیات ساختمانی و تخریب در محیط نصب گردد .

انطباق آسان با محیط نصب

۳. مقاوم در برابر شوینده های شیمیایی : 

اتاق های ایزوله و کلین روم‌ها هر روز با مواد شوینده قوی شستشو و پاکسازی میگردند از این رو درب اتوماتیک اتاق ایزوله و کیلن روم نیز میبایست نظیر سایر اجزای این محیط ها در برابر شستشوی مداوم با شوینده های شیمیایی قوی مقاوم باشند. شرکت‌های تولید کننده میبایست مقاومت درب‌ اتوماتیک بیمارستانی تولیدی خود را  در برابر مواد شوینده رایج از قبیل کلر، وایتکس و VHP  ( پراکسید هیدروژن تبخیر شده) مقاوم و تست نمایند .

مقاوم در برابر شوینده های شیمیایی

۴. قابلیت تمیز کردن آسان:

سطوح درب اتوماتیک بیمارستانی، اتاق‌ ایزوله و کلین روم‌ها می‌باسیت بسیار صاف و صیقلی بوده تا در برابر میکرو ارگانیسم‌ها نفوذ ناپذیر باقی بماند. طراحی فریم و لت‌ درب اتوماتیک بیمارستانی میبایست در نهایت سادگی صورت گرفته و از قرار دادن هر گونه لبه و زایده ای که تمیز کردن درب را سخت و دشوار نماید پرهیز گردد.

هر دو سمت درب اتوماتیک اتاق ایزوله میبایست با دیوار کاملا همسطح بوده تا تمیز نمودن اتاق و درب با سرعت زیاد و به سادگی صورت پذیرد.

۵.مستحکم و مقاوم در برابر ضربه :

درب‌ اتوماتیک بیمارستانی معمولا دارای ترافیک تردد بالا بوده و در طول روز ممکن است به دفعات تخت، برانکارد و یا ترولی با آن برخورد نماید . از این رو به منظور طول عمر بیشتر، درب‌ها باید از متریال مقاوم، با کیفیت و همچنین با وزن سبک تولید گردند تا در بلند مدت کیفیت و عملکرد خود را به نحو احسن حفظ نمایند.

۶. شیشه‌های سکوریت و لمینیت شده :

 

ایمنی و حفظ جان مراجعه کنندگان و افراد بستری در بیمارستان‌ و اتاق‌ ایزوله مهم‌ترین اصل میباشد لذا تمامی اجزای درب اتوماتیک بیمارستانی باید دارای بالاترین سطح استاندارد ایمنی باشند.  شیشه‌ استفاده شده در درب اتوماتیک بیمارستانی باید حتما سکوریت و لمینیت گردیده تا در صورت برخورد  و ایجاد شکست خطری برای افراد ایجاد ننماید.

شیشه‌های سکوریت و لمینیت شده

۷. پر سرعت و بدون محدودیت تردد :

محیط‌های درمانی و بیمارستانی در طول روز پذیرای تعداد زیادی از بیماران و همراهان آنان می‌باشند، گاهی حتی ثانیه‌ها نیز تعیین کننده و نجات بخش عمر یک فرد حادثه دیده است از این روز درب‌ های اتوماتیک بیمارستانی می‌بایست پر سرعت و بدون محدودیت در تعداد تردد تولید شده تا این سطح از نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را پوشش دهند.

پر سرعت و بدون محدودیت تردد

نظر شما چیست؟ شما هم میتوانید از طریق کامنت نظرات خود در زمینه الزامات و مشخصات فنی درب‌ اتوماتیک بیمارستانی را با ما به اشتراک گذارید.

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.